Face Price
Jedna od najbržih staza u Porscheovu je vlasništvu, a vidi se iz svemira Iako je kružna pista projektirana za najveće brzine, danas je puna neravnina i malotko se usudi voziti brzinom većom od 300 km/h
# Screenshot

Gledate li iz svemira Zemlju iznimno je malo ljudskih građevina koje možete prepoznati. No postoji jedna velika kružnica koju ćete ugledati u peti talijanske čizme, a zove se Nardo Ring.

Kao njemački 'Zeleni pakao' − Nürburgring, Nardo je među najpoznatijim testnim stazama u Europi, a koristi se za potrebe brzinskih testova. Kružna pista duga je čak 12 i pol kilometara, a iznimno je poželjna zbog savršene lokalne klime, pa se tako prosječno može koristiti čak 363 dana u godini.

Sagrađena je 1975. za potrebe Fiata te je bila poznata kao ‘Pista di prova di Nardo della Fiat’, a onda ju je prije šest godina potpuno otkupio Porsche te preimenovao u Nardo Technical Center. Bez obzira na to, dostupna je svim ostalim proizvođačima automobila, ali naravno uz dobru cijenu, prenosi Auto Start.

Staza za automobile i motore široka je čak 16 metara, a sastoji se od četiri različite brzinske trake. Svaka je napravljena pod određenim kutom i ima propisanu regularnu brzinu. Ako u određenoj traci vozite njezinom regularnom brzinom, nećete trebati zakretati volan jer će vas ta brzina držati ravno. Tako je za prvu i najnižu traku propisana brzina 100 km/h, za drugu 140, za treću 190, a za četvrtu i najveću čak 240 km/h.

Veće brzine od propisanih dopuštene su samo u specijalnim uvjetima, kada to klijent zatraži. Ekstremno brzi automobili, koji postižu mnogo veće brzine od regularnih, zahtijevaju držanje volana pod određenim kutom. Naprimjer, trenutni je nositelj rekorda za serijska vozila Koenigsegg CCR, a vozač je morao držati volan pod kutom 30 stupnjeva dok je vozio brzinom 388 km/h. Iako to sada ne zvuči puno, valja uzeti u obzir to što je automobil sve vrijeme u zavoju te na njega djeluju određene sile. Tako ne može postići brzinu kao na ravnici.

Zanimljivo je kako 40 godina stara staza više nije u savršenu stanju, puna je neravnina. Za brzina većih od 300 km/h, ona može biti iznimno opasna, samo jednim krivim potezom možete potpuno izgubiti kontrolu nad automobilom.

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.