Auto
Novi BMW M340d Touring pokazuje da vrijeme dizela nije prošlo Ovi poželjni, performantni dizeli, sve su samo ne "dosadni", ali nikada nisu bili cijenjeni dovoljno u segmentu sportskih modela. Audi, Volkswagen, Jaguar, Mercedes, Porsche, Maserati i naravno BMW, pokušali su da plasiraju na tržište ovakve modele,
#

Primjera radi, kupci su uvijek davali prednost Golfu GTI u odnosu na GTD, bez obzira što je potonji raspolagao s više maksimalnog obrtnog momenta, što je bio štedljiviji, dok su performanse bile gotovo podjednake.

Ovo naravno u velikoj mjeri ima veze s isporukom snage. Dizel "udara u leđa" pri niskim obrtajima, ali "gubi dah" kako broj obrtaja raste, dok benzinci mnogo linearnije isporučuju snagu, sve do crvene linije, gdje je dizel već odavno "ugušen". Ovo benzinske motore čini subjektivno uzbudljivijim.

Bez obzira na to, neki proizvođači ne odustaju od ideje kreiranja performantnih dizel modela, čak i uz pad popularnosti "naftaša" u Evropi. Jedan od njih je BMW, marka koja je proizvela jedan od "najluđih" dizel motora i instalirala ga u serijski automobil.

Riječ je naravno o rednom, šestocilindarskom N57 i njegovom nasljedniku, B57. Najekstremnije izdanje potonje jedinice, kada je opremljena s četiri turbopunjača, isporučuje 400 ks i 760 Nm, što je više od nekih većih V8 dizela. Oznaka na BMW-ima koji poseduju ovaj agregat je M50d.

Čak i nešto slabija verzija istog motora, 40d, raspolaže s 320 konja i 680 Nm, što obezbeđuje performanse koje će na putu zasjeniti većinu automobila, uz isporuku veoma prijatnog zvuka, što nije osobenost ovog tipa agregata. Pošto Bavarci ne stavljaju quad-turbo u modele ispod serije 5, M40d je najsnažniji dizelaš koji se nalazi u manjim modelima marke.

M340i sa 374 ks, koji do "stotke" ubrzava za tek nešto preko 4 sekunde, razlog je što BMW nikada nije napravio M340d, mada su neki "bimerofili" to tražili.

Nije bilo M340d u F30 seriji 3, a donedavno, nismo očekivali da će se po tom pitanju bio šta promijeniti, posebno ako imamo u vidu da je popularnost dizelaša prošla svoj vrhunac. Međutim, BMW zapravo planira da po prvi put lansira M340d, i to početkom sledeće godine.

BMW Blog je citirao neimenovani izvor iz Minhena, koji je potvrdio dolazak M340d. Ono što je interesantno je da neće biti dostupan u limuzinskoj veriziji, već će biti isključivo dostupan kao karavan (Touring G21) uparen s xDrive pogonom i automatskim menjačem.

Ovo su definitivno lijepe vijesti za ljubitelje performantnih karavana i dizel motora. Što se trozapreminskog modela tiče, najsnažnija "naftaška" varijanta će biti dostupna u formi 330d. Reč je o istom motoru, ali sa 265 ks i 580 Nm.

Ljubitelji BMW-a i dizela definitivno imaju razloga za radovanje. Ukoliko izlazna snaga ostane ista kao u X4 M40d, onda će M340d xDrive Touring do 100 km/h moći da ubrza i ispod 4,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h.

Pored masivnog maksimalnog obrtnog momenta, dizelmotori su poznati po niskoj potrošnji goriva. Ukoliko pogledamo X4 u 30d i M40d idanima, potonji troši u proseku tek 0,6 litara dizela više na pređenih 100 kilometara. Ukoliko istu logiku primjenimo na BMW 330d, koji je u prodaji, to znači da će potrošnja novajlije biti oko 6 litara dizela u kombinovanom ciklusu.

Zaista sjajna kombinacija. Praktičan, štedljiv, ali u isto vreme brz i performantan automobil, želja je većine vozača. I bez obzira što je popularnost dizela u padu, činjenica da BMW izlazi s novim M340d karavanom, pokazuje da na tržištu još uvijek ima mjesta za ovakve modele.

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.