Auto
Audi tvrdi da brzina procesora postaje važnija od konjskih snaga Proizvođači automobila koji su se nekada takmičili ko će lansirati brži model automobila sa snažnijim motorom, ulaze u arenu gdje je neka druga brzina relevantna - kompjuterska.
#

Novi šef Audija, Markus Disman, sastavlja tim od oko 200 inženjera u okviru matične kompanije, VW grupe, u cilju razvoja novog sistema za vozila koja će biti pokretana kompjuterski.

Projekat nazvan "Projekat Artemida", po grčkoj boginji lova, ima za cilj da sustigne i prestigne Teslu, američku kompaniju koja se smatra industrijskim liderom u oblasti softvera.

"Kada je reč o digitalizaciji, mi kaskamo, za sada“, rekao je Disman.

S napretkom samovozećih automobila, vozilima su potrebni procesori i softverski operativni sistemi za analiziranje podataka iz radara, lidara, kamera i senzora, da bi se iskalkulisali vozni refleksi, tako da automobili mogu vršiti navigaciju i izbjegavati incidente samostalno.

U prošlosti, veći automobili s moćnijim motorima, automatski su bili i bolji. Sada su kompjuterska moć i inteligencija glavni parametri za definisanje onoga šta je premijum, što je Audi i VW motivisalo da revidiraju način na koji dizajniraju automobile.

"Tehnički razvoj vozila se više ne organizuje u skladu s veličinom vozila, već na osnovu električne i elektronske arhitekture", kaže Disman, objašnjavajući da će skuplji, premium modeli od sada da se diferenciraju u skladu s kompjuterskom moći, sofisticiranošću elektronskog sistema, brojem senzora…

Da bi izgradio novi sistem, Disman je u fazi formiranja inženjerskog tima orijentisanog na rezultate, u cilju rada na ubrzavanju razvoja modularne platforme vozila.

"Projekat Artemida će biti manji od Formula 1 tima. Govorim o osoblju od oko 200 ljudi“, rekao je Disman.

"Razviti nov automobil s tako mnogo novih atributa u periodu do 2024., do te mjere je zahtjevno da je vjerovatno bez presedana. Iz tog razloga smo odlučili da radimo s odvojenom jednicom.“

Ideja je da će agilna razvojna grupa biti manje opterećena birokratijom unutar VW grupe, koja poseduje marku iz Ingolštata, a pored nje između ostalih i Bugatti, Bentley, Porsche, Škodu i Lamborghini.

VW ima više od 10.000 zaposlenih, koji rade na istraživanju i razvoju samo u Volfsburgu.

"Projekat Artemida" će voditi Aleksander Hicinger, čovjek odgovoran za autonomnu vožnju u VW-u, koji je formirao Porscheov trkački tim, koji je osvojio legendarnu trku u Le Manu 2015., 2016. i 2017.

Ovaj tim će iskoristiti inženjersku ekspertizu u VW grupi, ali će imati odobrenje da koristi i spoljne partnere.

"Ukoliko ubrzamo stvari sa snabdjevačem ili softverskom kompanijom, to ćemo i razmotriti. Brzina je od ekstremnog značaja“, kaže Disman.

Kina će takođe odigrati značajnu ulogu po njemu, ali je odbio da precizira o čemu se konkretno radi.

“Projekat Artemida“ će funkcionisati uz Car Software organizaciju njemačkog giganta, takođe sa sjedištem u Ingolštatu.

"Oni su potrebni jedno drugom“, rekao je Disman, dodavši da će mnogi iz "Projekta Artemida" ostati zaposleni u okviru različitih marki VW grupe, ali će dobijati instrukcije iz Ingolštata.

"Rezultat će biti zajednički koncept, koji će biti prilagodljiv za sve nas. Prvi model će biti Audijev", rekao je Disman.

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.