Auto
Istraživanje: Kupci premijum vozila najteže mijenjaju navike Napraviti upliv u premijum segment današnjice djeluje kao pokušaj osuđen na propast. Nije sporno da mnogi proizvođači imaju moć da na tržište izbace luksuzan proizvod koji, sam po sebi, može ispunjavati kriterijume
#

Međutim, željeti (i biti u stanju) da proizvodiš premijum četvorotočkaše je jedna stvar, međutim, biti sposoban prodavati ih u dovoljnim količinama, e to je već potpuno drugi par obuće.

Infiniti je samo jedan od svežijih primera proizvođača koji je bio prinuđen da se povuče sa većeg dijela evropskog tržišta upravo zbog drastičnog pada prodaje, a koji je uslijedio nakon promocije na Starom kontinentu iz 2008. godine. Pokazuje se da doprinos lošijoj prodaji jedne premijum marke u najvećoj mjeri daje visoka stopa povjerenja kupaca u ranije pozicionirane brendove iz ovog segmenta.

Za primjer možemo uzeti i francuske proizvođače automobila koji su na tržište izlazili s veoma luksuznim modelima, ali su po pravilu, uvijek plaćali cijenu njemačkom monopolu u ovoj klasi.

Prije par dana je predstavljena ilustracija prodajnih rezultata automobilskih marki iz sveta premijum ponuđača. Prema podacima koje nam je servirao čuveni Jato Dynamis, potpuno je jasno da je premijum tvrđava zapravo neosvojiva. Naime, čak 70 odsto tržišnog udjela drže Mercedes, BMW i Audi, a ako se apstrahuje još jedino švedska marka Volvo, svim ostalim proizvođačima preostaju mrvice, kojima se „zadovoljavaju“ uglavnom Lexus i Tesla.

Kada bi se kojim slučajem uvelo pravilo da kupci prilikom svake zamjene svog premijum četvorotočkaša moraju izabrati drugu marku, očigledno bi najviše profitirali baš japanski Lexus i još poneki brend. Međutim, kako to nije slučaj, kao očigledan zaključak se nameće činjenica da su vozači lojalniji u premijum nego u velikoserijskom segmentu. Navike kupaca na zrelom tržištu se najteže mijenjaju.

Evo i jednog veoma upečatljivog primjera iz Kine: “90 odsto onih koji planiraju da pazare premijum automobil će izabrati četvorotočkaša u germaskom trouglu Audi, BMW i Mercedes”.

Volvo je praktično jedina marka koja je uspjela da se, na iole ozbiljnijim osnovama  uključi u ovu trku, a ostalim proizvođačima je savjet da se preorijentišu na segmente gdje Nijemci nemaju stvorenu startnu prednost. Ako je za utjehu, u današnje doba velike tranzicije, ovih tržišnih niša je sve više.



FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.