Ekonomija
Bojkot H&M-a i Nikea u Kini H&M, Nike i druge velike zapadne robne marke odjeće suočavaju se s bojkotom u Kini zbog stava koji su zauzeli protiv navodne upotrebe prisilnog rada za proizvodnju pamuka u zapadnoj regiji Xinjiang.
# Agencija

H&M, Nike i druge velike zapadne robne marke odjeće suočavaju se s bojkotom u Kini zbog stava koji su zauzeli protiv navodne upotrebe prisilnog rada za proizvodnju pamuka u zapadnoj regiji Xinjiang.

H&M i Nike rekli su prije nekoliko mjeseci da su zabrinuti zbog navoda da se prisilni rad koristi za proizvodnju pamuka u Xinjiangu, a sada su upleteni u eskalirajuću raspravu koja je proteklog dana izbila na kineskim društvenim mrežama.

Švedska multinacionalna firma H&M, druga po veličini svjetska kompanija za maloprodaju odjeće, povučena je iz glavnih e-trgovina u Kini, a jedna istaknuta slavna osoba prekinula je veze s brendom.

Nike i Adidas, između ostalih marki, također su se suočili s teškim kritikama.

Ogorčenje dolazi nakon što je grupa povezana s vladajućom Komunističkom partijom objavila izjavu H&M-a o Xinjiangu na kineskoj web stranici Weibo na društvenim mrežama.

U izjavi, koju je H&M dao još u septembru istaknuta je “duboka zabrinutost” zbog izvještaja o prisilnom radu u proizvodnji pamuka u Xinjiangu.

Grupe za ljudska prava u više su navrata optuživale Peking da je zatočio Ujgure i druge muslimanske manjinske skupine u regiji u kampovima za “prevaspitavanje” i koristio ih za prisilni rad, za koji tvrde da je dio svjetskih tehnoloških i maloprodajnih lanaca snabdijevanja.

Nedavne sankcije Sjedinjenih Država, Ujedinjenog Kraljevstva i Evropske unije zbog Xinjianga izazvale su ponovnu reakciju kineske vlade koja kampove naziva “centrima za stručno osposobljavanje” namijenjenim borbi protiv siromaštva i vjerskog ekstremizma.

U viralnoj objavi na društvenim mrežama o H&M-u, kineska Komunistička liga mladih osudila je stav firme.

– Širenje glasina o bojkotu pamuka iz Xinjianga, dok se pokušava zaraditi u Kini? Pusta želja – navodi se u postu.

Komentari su izazvali poplavu kritika upućenih H&M-u od kineskih korisnika društvenih mreža, uključujući virusni hashtag koji je pročitan više od milijardu puta: “Podržavam pamuk Xinjiang.”

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.