Vijesti
Kako se vrši testiranje na životinjama i zašto se ta metoda mora zabraniti...
Nehumano testiranje proizvoda na životinjama postala svakodnevna praksa
Pripremila: Irmana Mujezin
Kao konzument imate moć promjene tržišta upotrebom novca, a u ovom članku objasnit ćemo vam zašto trebate birati "cruelty free" proizvode
#

Danas kada uđete u prodavnicu, pred sobom vidite ogroman izbor različitih proizvoda za njegu lica, kose, tijela, noktiju itd.

Na TV-ekranima, društvenim mrežama i bilbordima svaki dan vidite reklame tih proizvoda i njihov način djelovanja na naše tijelo. Tokom decenija stvorila se svjetska beauty industrija, stvorio se mass-market, svjetski poznati brendovi koji svoje proizvode distribuiraju na svaki kontinent. Svaki je proizvod namijenjen da pomogne u njezi vašeg tijela svojim blagotvornim dejstvom.

Jeste li ikad razmislili kako se jedna krema, koja stoji na vašoj polici, pravi? Svaki proizvod iz beauty industrije mora proći detaljnu provjeru i testiranje kako bi se utvrdilo u kojoj će mjeri biti efikasan i ima li štetne posljedice. Sada postoje brojne metode testiranja svakog sastojka i konačnog proizvoda. Jedan od njih je testiranje na životinjama. Zvuči poprilično bezazleno? Zapravo, taj je način testiranja zastrašujući. 

Kako se vrši testiranje na životinjama?

Navest ćemo primjer provjere kako sluznica reaguje na određeni sastojak ili gotov proizvod: životinja se fiksira kako se ne bi mogla pomjeriti i u sluznicu se unosi taj sastojak. Nakon određenog perioda gleda se rezultat. Nekada se sluznica zacrveni, životinja ima jaku iritaciju, nekada sluznica izgori…

Evo i drugog primjera: životinja se ponovo fiksira, skida se gornji dio skalpa i na tu se površinu nanosi sastojak. Nerijetko u toku testiranja životinja ostane paralizovana i umire u strašnim mukama. Ukoliko preživi, čeka je sljedeće testiranje.

Organizacija "Cruelty free" je osnovana s ciljem da se iskorijeni taj užasni nehumani način testiranja. Stvorili su posebne oznake koje se mogu pronaći na proizvodima brendova koji ne koriste testiranje na životinjama, već biraju alternativne metode.

Evropska unija je 2013. godine uvela Zakon o zabrani testiranja bilo kojeg proizvoda ovom metodom. Stoga su svi proizvođači počeli koristiti alternativne metode poput testiranja na ljusci od jaja, laboratorijsko testiranje gdje se napravi obrazac koji je sličan čovječijoj koži ili kompjutersko testiranje. Nijedna od ovih metoda ne može odrediti u potpunosti tačan rezultat, ali testiranje na životinjama se tu ne razlikuje zato što organizam zeca, psa ili pacova ne reaguje na različite sastojke isto kao i organizam čovjeka.

Organizacija "The Humane Society of the United States" objavila je video koji se brzo proširio na društvenim mrežama, a u kojem se prikazuje život jednog zeca na kojem se vrši testiranje novih proizvoda.

Alternativne metode su:

  • upotreba poznatih sigurnih sastojaka – određeni sastojci se već godinama koriste i detaljne informacije o njima su dostupne (kao što su reakcije na kožu, oči itd.);
  • kompjuterske metode – potencijalna toksičnost određenih hemikalija koje se koriste u kozmetici može se izračunati pomoću određenih algoritama i procjenom hemijskih struktura;
  • in vitro metode – postoje brojne metode koje su omogućene modernom tehnologijom. Neke od in vitro metoda koje se mogu koristiti su testiranje na uzorcima stanica ili na 3D modelima ljudske kože i ostalih organa.

Nažalost, u mnogim državama u svijetu još uvijek ne postoji taj zakon. Štaviše, u Kini je na snazi zakon koji obavezuje svakog proizvođača na testiranje proizvoda na životinjama, dok u Rusiji postoji Zakon o obaveznom testiranju sredstava za čišćenje na životinjama.

Cruelty free oznaka

Organizacija "Cruelty free" je osnovana s ciljem da se iskorijeni taj užasni nehumani način testiranja. Ova organizacija vrši detaljnu provjeru brenda i ukoliko se nijedan proizvod ne testira na životinjama, dodjeljuje certifikat i određeni brend dobiva oznaku cruelty free. Stvorili su posebne oznake koje se mogu pronaći na proizvodima brendova koji ne koriste testiranje na životinjama, već biraju alternativne metode. To podrazumijeva da proizvođač ne koristi niti daje dozvolu za korištenje testiranja na životinjama nijednom nabavljaču u svijetu.

Kina je ogromno tržište, stoga brojni brendovi ne mogu odustati od distribucije proizvoda u tu državu. U proteklih pet godina, tema cruelty free je postala aktuelna. Brojni aktivisti iz zemalja, gdje zakon o zabrani testiranja na životinjama još uvijek nije uveden, bore se za prava životinja; na društvenim mrežama se svakodnevno priča o ovoj temi. Čak i aktivisti iz Evropske unije pružaju podršku svojim “kolegama” iz svijeta. To je postao razlog što pojedini brendovi, koji nisu dobili certifikat cruelty free, odluče na svoj proizvod staviti sličnu oznaku i predstaviti svoj proizvod kao cruelty free. Činjenica je da proizvod napravljen u državama Evropske unije nije testiran na životinjama, ali taj brend i dalje koristi ovu metodu te milioni životinja svakodnevno umiru zbog novog proizvoda u vašoj kolekciji.  

 

Kupovinom proizvoda brenda koji nema certifikat zvanične organizacije "Cruelty free" podržavate taj brend u distribuiranju u države gdje je ta vrsta testiranja legalna ili obavezna.

Na ovoj stranici možete pronaći brendove koji su dobili certifikat Cruelty free.

 

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.