Život i stil
Kako se riješiti nepotrebnih stvari u domu pomoću pravila od pet sekundi Ukrasi, stari gadgeti, magazini i puno toga što vam treba i ne treba nakupilo se tijekom mjeseci i godina, a sad je krajnje vrijeme da se riješite viška.
# Agencija
 
Vikend je, a vremenske prilike naš i ne dopuštaju ugodan boravak na otvorenom, stoga je ovo idealna prilika da se uhvatite u koštac s nekim zadacima koje već dugo odgađate. Bez obzira koji dio stana odlučili dovesti u red, budete li se pridržavali pravila pet sekundi riješit ćete se nepotrebnih stvari i dom srediti brže no što mislite

Ukrasi, stari gadgeti, magazini i puno toga što vam treba i ne treba nakupilo se tijekom mjeseci i godina, a sad je krajnje vrijeme da se riješite viška. Vjerojatno ste imali neki prilično dobar razlog da to kupite ili sačuvate, no s vremenskim odmakom na neke stvari ipak gledamo drugačije.

Za početak biste trebali biste odlučiti što doista koristite, što vam treba, a što samo skuplja prašinu, a taj proces može istodobno biti frustrirajući i oslobađajući. No jedno je sigurno - rješavanje viška stvari vrijedno je uloženog vremena i energije, a pospremanje i čišćenje nakon toga će biti daleko lakše.

Nered, kažu psiiholozi, može igrati značajnu ulogu u tome kako doživljavamo svoje domove, radna mjesta, ali i sami sebe. Neuredni domovi i radna mjesta mogu nas učiniti tjeskobnima, bespomoćnima i u konačnici stvoriti nepotreban stres. Psiholozi kažu da nered može djelovati previše stimulativno na naš mozak zbog čega se katkad možemo osjećati kao da nikad nismo gotovi s poslom jer kad pogledamo oko sebe vidimo samo nešto što trebamo završiti zbog čega nikad nismo u potpunosti opušteni.

Držite se pravila 5 sekundi

Ovo pravilo je prilično jednostavno, ako se ne sjećate kad ste zadnji put nešto koristili u periodu od pet sekundi, onda je vrijeme da se toga riješite. No iako je to pravilo najvažnije u trenucima kad ni sami ne znamo što učiniti s nekim predmetom, važno je pridržavati se i ostalih pravila kako bi se konačno riješili viška stvari i uveli reda u svoja četiri zida.

  1. Važno je krenuti: Kad planirate veće čišćenje ne znate ni sami otkud biste počeli. Ne zamarajte se s time previše, nego samo krenite; pronađite hrpu papira ili se uvalite u ormar i krenite od tamo. Korak po korak.
  2. Zadržite. Poklonite. Prodajte: Napravite tri hrpe, jednu sa stvarima koje namjeravate zadržati, jednu za one koje ćete pokloniti i jednu s onim što bi se moglo prodati.
  3. Pravilo od pet sekundi: Uzmite predmet u ruke i ako se u roku od pet sekundi ne možete sjetiti kad ste ga zadnji put koristili, vrijeme je da ga se riješite. Nemojte da vas sentimentalni razlozi pokolebaju.
  4. Donosi li vam veselje: To je, ako je za slušati kraljicu organiziranja Mary Kondo, najvažnije pitanje. Ako vam taj predmet ne donosi sreću čemu ga onda imati?
  5. Imate li već to u kući: Pogledajte oko sebe, imate li više istih predmeta? Imate 3 silikonske špatule u ladici? Teško da će vam trebati baš sve tri u isto vrijeme. Formula je jako jednostavna - osatvite jednu, a ostalih se riješite.
  6. Reciklirajte: Često znamo imati predmete koje uopće ne koristimo, poput starih mobitela, kablova, magazina. Riješite se toga i odnesite na zeleni otok u blizini ili ubacite u pripadajući kontejner za reciklažu.
  7. Postavite vremensku granicu: Kad krenete s čišćenjem i reorganizacijom ormara ili prostorije u domu postavite si vremensko ograničenje. Za ormar vam ne treba više od 30 minuta. Tako ćete si olakšati pa nećete gubiti previše vremena na razmišljanje želite li nešto zadržati ili ne. I ne zaboravite, ako vam za komad odjeće treba više od pet sekundi da se sjetite kad ste ga zadnji put nosili, riješite ga se.
  8. Riješite se kutija: Kad ste napunili kutije za poklanjanje/doniranje ili prodaju ne držite ih kod kuće već ih se riješite i to čim prije.
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.