Život i stil
Ishranom olakšajte sebi "one"dane Kada se pomene termin PMS, svi pomislimo na nelagodu koju osjećamo tokom te nedjelje u mjesecu.
#

Tri nedjelje u mesecu normalno funkcionišete, zdravo se hranite i vaše raspoloženje je stabilno. A onda dođe tih nekoliko dana u kojima se pretvarate u osobu s niskim pragom tolerancije i stvarate nervozu sebi i drugima. Grčevi u stomaku, nadutost, nagle promjene raspoloženja, neobjašnjiva žudnja za određenom vrstom hrane i razdražljivost samo su neki od simptoma koje osjećate. Kako PMS ne bi uvijek bio grozan period, nekoliko namirnica uvrstite u svoju ishranu.

Namirnice koje pomažu

Vitamin C pomoći će vam da smirite žudnju za slatkim i nezdravim namirnicama uzrokovanu PMS-om, a sprečiće i prejedanje. Namirnice bogate vlaknima isto djeluju na organizam, a još će i vratiti hormone u ravnotežu i sprečiti razne upale.

Voće i povrće puno vode, poput krastavca, dinje, lubenice i celera, korisno je u borbi protiv nadutosti, a istovremeno će kožu održati zdravom i hidriranom. Napravite voćnu salatu ili na brzinu izmiksujte smuti i dobićete sve potrebne vitamine, a možda i utoliti želju za slatkim.

Jedite više omega 3 masnih kiselina koje će vaše hormone i raspoloženje uravnotežiti i vratiti u normalu. Svoju dozu masnih kiselina potražite u ribi i orašastim plodovima, ali i u dodacima ishrani poput kapsula od ribljeg ulja. Ne bježite od ugljenih hidrata, već se okrenite onim boljim verzijama – smeđem pirinču, integralnoj tjestenini i kinoi, a u obroke uključite i proteine kako biste smanjili žudnju za nekim drugim namirnicama.

Ne preskačite obroke i uvijek imajte uz sebe zdravu užinu. Ako ste ljubitelj čokolade, isprobajte mrvice sirovog kakaoa ili tamnu čokoladu s orašastim plodovima, a prirodni voćni sok ili smuti takođe su dobra ideja za hranljivi međuobrok.

Namirnice za izbjegavanje

Ono što bi svakako trebalo izbjegavati u PMS-u jeste rafinirani šećer, so, kofein, mliječni proizvodi i alkohol. Ujutru popijte vitaminski smuti ili zeleni čaj koji ima manje kofeina od kafe, a opet dovoljno da vas podigne. Kupovne sokove takođe izbjegavajte jer sadrže mnogo šećera. Koliko god teško bilo odupreti se porivu za komadićem čokolade, zapamtite da je samo jedan zalogaj dovoljan da poremeti nivo šećera u krvi, što povećava šansu da se na jednoj kockici nećete zaustaviti.

Savjet plus:

Tokom dana PMS-a možete isprobati jogu, koja će osim same tjelesne aktivnosti u vaš život unijeti i element meditacije i disanja, što će pomoći u regulaciji raspoloženja.

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.