Život i stil
Kada se bolje baviti se sportom: ujutro ili uveče? Učinkovitost treninga ovisi o mnogim faktorima, uključujući vrijeme u kojem trenirate. Kako odabrati najbolji trenutak za sport?
#

Kada je najbolje vrijeme za bavljenje sportom? Počnimo s činjenicom da je u modernim uvjetima vječnog vremenskog pritiska, kada nema dovoljno vremena za bilo šta, pronalazak par sati za sport već veliki uspjeh. A ako imate priliku odabrati određeni vremenski interval za sport, dvostruko ćete imati sreće. Činjenica je da doba dana koje odaberete za trening može uticati na njihovu efikasnost. Otkrivamo u koje vrijeme je bolje baviti se sportom i zašto.

Sport i cirkadijski ritmovi
Jedan od važnih faktora koji utiču na efikasnost treninga je cirkadijalni ritam u tijelu. Cirkadijalni ritmovi (ili bioritmi) su unutarnji sat tijela povezan s promjenom dana i noći i koji, između ostalog, regulira cikluse spavanja i budnosti, proizvodnju hormona, pa čak i temperaturu našeg tijela.

Ljudi su često podijeljeni u dvije skupine, ovisno o njihovim cirkadijalnim ritmovima: "sove" i "žajkinje". Ako ste u prvoj kategoriji, a najaktivniji ste popodne, planirajte intenzivne treninge u ovo vrijeme. Ako ste jutarnja osoba i ujutro ste energični, tada bi jutarnji treninzi mogli biti dobro rješenje za vas.

Ipak, vrijedno je zapamtiti da uzimanje u obzir cirkadijalnih ritmova uopće nije lijek za mršavljenje: višak kilograma možete skinuti samo pravilnim jedenjem i stalnim kondicijskim radom. Sama po sebi, fizička aktivnost ne doprinosi uvijek gubitku kilograma, iako naravno dovodi do općeg poboljšanja stanja i izgleda. Najvažniji uvjet za efikasno vježbanje je njihova pravilnost: pokušajte vježbati najmanje tri puta sedmično najmanje 45 minuta.

Kada je najbolje vrijeme za bavljenje sportom?

Prema naučnim studijama, na efikasnost treninga utječu dnevne promjene tjelesne temperature: kada je ona maksimalna, bavljenje sportom donijeće najbolje rezultate, ali kada je minimalna, bit će teško trenirati s dovoljnim intenzitetom. Obično se minimum javlja 1-3 sata prije buđenja, a vrhunac se javlja popodne, negdje oko 18 sati. U to biste vrijeme trebali organizirati sebi trening za razvijanje kardio izdržljivosti, snage i fleksibilnosti. Aerobika, tenis, ples - prikladna je svaka aktivnost koja zahtijeva maksimalnu snagu i koncentraciju, jer je tijelo spremno za podvige.

Prema mišljenju znanstvenika, najbolje vrijeme za sport je rano veče.

U ranim večernjim satima naša tjelesna temperatura doseže maksimum, što ubrzava metabolizam i čini mišiće elastičnijima. Kao rezultat, vježbanje je najefikasnije, a rizik od pvreda je minimaliziran.

Osobine bavljenja sportom ujutro

Oni koji uživaju u ranom ustajanju ne bi trebali biti uznemireni. Prema biološkom satu, od 7 do 9 ujutro, kada je tjelesna temperatura niska, disanje je malo otežano, a mišići i ligamenti nisu u najboljoj formi, odgovarat će meditativni i ne previše aktivni treninzi poput joge, istezanja ili hodanja.

Satovi joge ujutro mogu dati snažan poticaj energije za cijeli dan, ali bolje ih je vježbati „naprednmžim“, odnosno onima koji već dugo vježbaju. Početnici bi trebali odabrati večer kada je tijelo opuštenije. Da biste postigli uočljiv rezultat, trebate raditi najmanje sat vremena svaki dan. Ako je iz nekog razloga to nemoguće, trebate težiti tri treninga tjedno: bolje je raditi tri puta po 30 minuta nego jednom 1,5 sata.

Kasnije ujutro (od 10 do 12) možete se posvetiti složenijim sportovima koji zahtijevaju koncentraciju i proračun, ali ipak ne i snagu - na primjer, karate, taekwondo, wushu. Od samog jutra bolje je preferirati šetnju, trčanje ili vožnju biciklom: ove aktivnosti pomoći će tonizirati tijelo i dati energiju za cijeli dan.

Također, jutro je sjajno vrijeme za treninge usmjerene na sagorijevanje masti".

Oosbine bavljenja sportom u večernjim satima

Večernji treninzi bi trebali biti što opušteniji. Joga, meditacija ili vježbe disanja dobar su izbor koji će vam pomoći da se opustite i poboljšate san.

Nakon osam navečer bolje je vratiti se "jutarnjim" sportovima, jer se metabolizam usporava, tjelesna temperatura počinje padati. Tehnike meditacije i vježbe disanja, tai chi, qigong, joga - i spremni ste za dobar san.

Sport po danu

Ako ujutro nemate dovoljno vremena za bavljenje sportom, a navečer se osjećate preumorno da biste se bavili bilo čime drugim, osim gledanjem omiljenih TV serija, pokušajte odvojiti vrijeme za sport tokom dana. Ako Vam to dozvoljava radni raspored, najbolje je popodne napraviti sportsku pauzu. Kao što smo već primijetili, u kasnim popodnevnim satima tjelesna temperatura raste, metabolički procesi se ubrzavaju, a ovo je dobro vrijeme za trening usmjeren na povećanje mišićne mase.

 

Nema jedinstvenog odgovora na pitanje u koje doba dana je bolje baviti se sportom - sve je vrlo individualno i ovisi o vašoj dnevnoj rutini i, kao što je već spomenuto, vašim bioritmima. Možda je najbolje vrijeme za vježbanje kada vam niko i ništa ne smeta. Zbog toga je moguće i potrebno trenirati kada postoji želja i prilika - kompetentna fizička aktivnost i pravilna ishrana mogu učiniti čuda!

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.