Život i stil
Kafa prije treninga olakšava vježbanje Budući da kafa djeluje kao stimulans, dobro je popiti je prije treninga. Idealno je to učiniti sat vremena prije vježbanja da bi se na vrijeme otpustile potrebne supstance.
# Shutterstock

Budući da kafa djeluje kao stimulans, dobro je popiti je prije treninga. Idealno je to učiniti sat vremena prije vježbanja da bi se na vrijeme otpustile potrebne supstance.

„Kofein je stimulans koji potiče centralni živčani sustav, srce i vjerojatno centar koji kontrolira krvni pritisak, a sve to igra važnu ulogu u pomaganju tijelu i umu da trenira bolje“ objasnila je Heidi Skolnik, sportska nutricionistica za CNN.

Kava također povećava otpuštanje „feel good“ neurotransmitera poput dopamina koji utječe na raspoloženje i receptore boli tijekom vježbanja. Drugim riječima, ako popijete kavu prije treninga, više ćete uživati u vježbanju.

 

Istraživanje je pokazalo upravo to da se kava prije treninga zapravo preporučuje. Osim što se lakše i bolje vježba, oni koji su je pili prije treninga pojeli bi 72 kalorije manje tijekom dana i lakše bi podnosili glad.

Kada je idealno popiti kavu?

Kako se brzo apsorbira nakon unošenja, od 15 do 45 minuta, svoj vrhunac utjecaja na tijelo dostiže između 30 i 75 minuta. Zato je idealno popiti šalicu kave sat vremena prije vježbanja ako trenirate ujutro, objasnila je Skolnik. Ali uz kavu je potrebno piti i vodu, kako bi tijelo bilo dovoljno hidratizirano.

Ako trenirate navečer, oko 19 sati,  možete popiti malo kave, ali ako vježbate kasnije, bolje je da preskočite kavu, smatra Skolnik. Nemojte žrtvovati san zbog kave jer kofein ostaje u organizmu četiri do šest sati nakon konzumiranja.

To je individualno i kod nekog kava u večernjim satima neće izazvati nikakav efekt, dok netko drugi neće moći spavati.

Kavu možete zamijeniti čajem, jer on također sadrži kofein, ali u manjoj mjeri.

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.