Život i stil
Kolika pauza je neophodna između obroka i treninga? Osobe koje vole fitnes bar jednom su se zapitale koliko dugo bi trebalo da čekaju na trening nakon obroka?
# Shutterstock

Osobe koje vole fitnes bar jednom su se zapitale koliko dugo bi trebalo da čekaju na trening nakon obroka?

To je važno pitanje. Ako prebrzo nakon obroka počnete da vježbate, rizikujete osećaj nadutosti, grčeve i mučninu. Ali ako čekate predugo, nećete imati energije potrebne za postizanje ciljeva vježbanja.

Pa koje je onda vrijeme idealno?

Odgovor na to pitanje dala je Laura Harel Rafals, profesorica medicine na klinici Mayo.

Prema njenom mišljenju, opšte pravilo je da biste trebali da sačekate sa vježbanjem tri do četiri sata nakon obroka i jedan do dva sata nakon što pojedete međuobrok.

Lagano vježbanje nakon jela, poput hodanja, je u redu, ali za intenzivnije vježbanje vašem tijelu treba vremena za probavu.

Dajući tijelu vrijeme potrebno da svari hranu prije vežbanja, omogućićete mu da stvarno koristi gorivo iz tog obroka za odrađivanje vašeg treninga, objašnjava Rafals.

Takođe ćete dati želucu vrijeme da isprazni svoj sadržaj i tako ćete smanjiti šanse za pojavu mučnine, refluksa, gorušice i drugih neprijatnih problema sa varenjem tokom treninga.

Svi mi hranu različito podnosimo i probavljamo, tako da nema jedinstvenih smjernica koliko dugo bi trebalo da čekate nakon obroka kako biste započeli sa treningom. Faktori poput dužne i intenziteta vašeg treninga, kao i vrsta i količina hrane koju jedete, takođe imaju važnu ulogu.

Budite posebno oprezni oko vremena i vrste hrane prije treninga visokog intenziteta.

Na primjer, prije trčanja vašem želucu će možda biti potrebna jednostavnija hrana i više vremena za probavu u poređenju sa onim što može da podnese pre laganijih aktivnosti, poput šetnje ili joge, piše Glamour.

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.