Život i stil
Lakše nego što mislite: Koliko treba trčati sedmično za zdraviji život Povećano sudjelovanje u trčanju moglo bi voditi u značajna poboljšanja zdravlja i dugovječnosti stanovništva, napisao je Zeljko Pedisic s Instituta za zdravlje i sport na univerzitetu Victoria u Melbourneu
# Agencija

Čak i malo trčanja povezano je s manjim rizikom od prijevremene smrti, posebice od raka i bolesti srca, u usporedbi s onima koji ne trče uopće, pokazuje novo istraživanje.

Znanstvenici su proučili podatke 14 ranijih studija koje su obuhvatile ukupno 232.149 odraslih osoba praćenih od 5,5 do 35 godina. U tom razdoblju njih 25.951 je umrlo.

U usporedbi s onima koji nisu uopće trčali oni koji jesu imali su 27 posto manje izglede umrijeti od bilo kojeg uzroka tijekom promatranog razdoblja, 30 posto manje izglede umrijeti od kardiovaskularnih bolesti i 23 posto manje izglede umrijeti od raka. Učestalost, trajanje, tempo i ukupno vrijeme provedeno u trčanju čini se da nisu utjecali na smanjeni rizik od prijevremene smrti, pokazala je analiza.


Trčanje ne više od jednom sedmično manje od 50 minuta brzinom manjom od 8 kilometara na sat još se uvijek čini da je povezano s koristima po pitanju dugovječnosti.

Povećano sudjelovanje u trčanju moglo bi voditi u značajna poboljšanja zdravlja i dugovječnosti stanovništva, napisao je Zeljko Pedisic s Instituta za zdravlje i sport na univerzitetu Victoria u Melbourneu u radu objavljenom u časopisu British Journal of Sports Medicine.

Bilo koja količina trčanja, čak ako je i samo jednom sedmično, bolja je ni od kakvog trčanja, no više trčanja ne mora nužno biti povezano s većim padom rizika od prijevremene smrti, napisao je Pedisicev tim u radu.

Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje za odrasle osobe u dobi od 18 do 64 godine najmanje 150 minuta umjereno intenzivnih aerobnih vježbi ili najmanje 75 minuta intenzivnih aktivnosti svake sedmice. Idealno, svako vježbanje trebalo bi trajati najmanje 10 minuta. Umjereno intenzivne aktivnosti mogu uključiti oštro hodanje, vrtlarenje, plesanje, aerobne vježbe u vodi ili lagane vožnje biciklom. Energično vježbanje uključuje aktivnosti poput džoginga, plivanja ili voženja bicikla minimalnom brzinom od 16 kilometara na sat, prema Američkoj udruzi za zdravlje srca.

Ovo istraživanje implicira da bi i kraća fizička aktivnost još uvijek bila korisna za zdravlje i smanjivanje rizika od prijevremene smrti. Primjerice, trčanje ne više od jednom sedmično manje od 50 minuta brzinom manjom od 8 kilometara na sat još se uvijek čini da je povezano s koristima po pitanju dugovječnosti.

No povećanje vremena provedenog u trčanju iznad onog koje preporučuje Američka udruga za zdravlje srca nije bilo povezano s daljnjim smanjivanjem rizika od prijevremene smrti od bilo kojeg uzroka, pokazala je analiza.

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.