Život i stil
Mali, ali efikasan trik za dovoljan unos vode i zdraviji organizam Voda je vrlo bitna za zdravlje našeg organizma. Preporučeni dnevni unos vode je do dva litra najviše, no mnogi se ljudi baš i ne pridržavaju ove brojke. Donosimo najjednostavniji trik kako piti više vode tokom dana.
#

Drugim riječima, trebali bismo dnevno piti osam čaša vode. No, često tu brojku znamo smetnuti s uma i tako znaju proći sati, a da nismo popili ni kap vode. Naravno, to je vrlo loše za naš organizam.

Najjednostavniji način kako piti više vode zapravo je da manje čaše zamijenite većim čašama – onima od pola litra. To znači da bi na dan trebalo popiti samo četiri velike čaše vode kako biste popili preporučenu količinu od dva litra.

Uz ovaj trik lakše ćete pratiti unos vode tokom dana, a organizam će vam na tome biti itekako zahvalan.

Kako znate da li pijete premalo vode?

Voda čini 55 do 75 pdsto ljudskog tijela, tako da ne treba da nas iznenađuje što nas stalno opominju da se hidriramo i da ne zaboravljamo na unos vode. Ako pijemo manje vode nego što treba automatski remetimo osnovne fiziološke procese.  Čak i neki manji zdravstveni problemi za koje se čini da nemaju nikakve veze sa vodom, mogu da se razviju jer zaboravljate da popijete još čašu ili dvije. Samo zato što ne osjećate žeđ ne znači da vašem tijelu nije potrebna voda. Na primer, u stanju stresa ili kada je imuni sistem oslabljen, možda nećete ni osjetiti da ste žedni, a vaše tijelo će trpiti.

Znaci nedostatka tečnosti:

  • Suha koža i sluzokoža – Bilo da imate suhe laktove ili osjećate da imate pijesak u očima – sve ovo su znaci da ne pijete dovoljno vode.
  • Migrene i smanjena koncentracija – Dehidratacija snižava krvni pritisak. Zbog toga vaš mozak ne dobija dovoljno kisika pa se javljaju glavobolje i problemi sa pamćenjem;
  • Bol u stomaku i problemi sa varenjem – Voda povećava lučenje sluzi u želucu i crijevima, što olakšava rad crijeva;
  • Glad –  Jedan od razloga za višak kilograma jeste glad zbog dehidratacije. Stoga, nemojte žuriti da jedete odmah: prvo popijte čašu vode – možda ste pomiješali žeđ sa glađu.

Mit o dvije litre vode dnevno: Koliko mi tečnosti zaista treba?

Morat ćete da posegnete za malo matematike! Svaka osoba bi, trebala da pije 42,9 mililitra vode po kilogramu težine, a to znači sljedeće:

  • žena od 50 kilograma – 2,2 litre
  • žena od 55 kilograma – 2,35 litara
  • žena od 60 kilograma – 2,5 litara
  • žena od 65 kilograma – 2,7 litara
  • žena od 70 kilograma – 3 litre
  • žena od 75 kilograma – 3,2 litre
Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.