Život i stil
Namirnice koje mogu da ugroze zdravlje zuba Postoje dvije kategorije hrane koja je loša za zube, ona koja je kisela i ona koja se lijepi za vaše zube.
#

Prema mišljenu Američkog stomatološkog udruženja i jedna i druga mogu da oštete zubnu gleđ, što zube čini podložnim karijesu i infekcijama. Također može učiniti da vaši zubi izgledaju tamnije i postanu osjetljiviji.

Međutim, dobra vijest je da to što određena hrana šteti zubima ne znači da takvu hranu morate u potpunosti da izbjegavate, samo obratite pažnju kada je konzumirate.

Salatni prelivi

Prelivi za salatu, pogotovo oni kiseli, mogu da budu loši za zube. Dr Patel ističe da kiseline mogu da oštete zubnu gleđ. Većina preliva za salatu sadrži neku vrstu kiseline, poput sirćeta ili soka od limuna.
Ako konzumirate takve prelive, nakon što pojedete salatu isperite usta vodom.

Krekeri, čips i duge namirnice bogate ugljenim hidratima

Ovakve namirnice se lijepe za zube i razgrađuju se u šećer što pospješuje razvoj bakterija u ustima, objašnjava dr Patel. To je razlog zašto je hrana bogata šećerom štetna za zube.

Da biste zaštitili zube, trebali biste da ograničite unos ovakve hrane i isperite usta nakon što pojedete takve namirnice.

Hrana koja prouzrokuje gastroezofagealni refluks

Gastroezofagealni refluks ili refluks kiseline nije dobar za zube. U istraživanju objavljenom u časopisu „BMC Gastroenterology“ 60 posto osoba koje su imale eroziju zuba imale su gastroezofagealni refluks.

Osobe koje imaju ove probleme morale bi da otkriju koja hrana pokreće gastroezofagealni refluks i izbjegavaju je.

Prema Nacionalnom institutu za dijabetes, probavne i bubrežne bolesti (NIDDK) to su najčešće kisela hrana poput citrusa, alkohol, čokolada, kafa i ostale namirnice sa kofeinom, hrana bogata mastima, menta i začinjena hrana.

Voda sa limunom

„Iako je voda sa limunom dobra za tijelo, ona je loša za zube“, navodi dr Patel. To je zato što takav napitak sadrži kiselinu koja oštećuje zubnu gleđ, a samim ti i druge slojeve zuba.

Ako volite da pijete takve napitke, koristite slamku kako kiselina ne bi došla u direktan kontakt sa zubima.

Citrusi

Pomorandže, grejpfrut, limun i drugi citrusi mogu da budu dobar međuobrok, ali to je voće koje je bogato kiselinama koje oštećuju zube. Dr Patel savetuje da nakon što pojedete neki citrus usta isperete vodom.

Mineralna voda sa ukusom

Ako volite da pijete i čašu mineralne vode, najprije provjerite etiketu jer mnoge od njih imaju dodatni voćni sok, šećer, prirodne arome ili limunske kiseline. To može da nagriza zubnu gleđ, naročito ako popijete nekoliko čaša tokom dana.

Cjelodnevno grickanje

Ova prehrambena navika može da bude štetna za zube. Stomatolog objašnjava da ako cijeli dan grickate neku hranu, može se povećati kiselost u usnoj šupljini. Preporučuje se da jedete tri konkretna obroka tokom dana i dva međuobroka. Nemojte brzo jesti, a nakon što pojedete hranu, isperite usta vodom.

Da biste zube održali zdravima, ograničite unos šećera, zasićenih masti i soli. Jedite što više svežeg voća, povrća, orašastih plodova i sjemenki, cjelovitih žitarica, mahunarki, ribe i nemasnog mesa i ne zaboravite na unos vode.

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.