Život i stil
Od kopanja nosa do upale pluća Neugodna praksa kopanja nosa nikad nije bila hvaljena, ali evo još jednog ozbiljnog razloga što pritom može poći po krivu
# YouTube

Još jedan razlog (osim onog očitog) da ne kopate nos je – moguće dobivanje upale pluća.

Svi već znamo za blagodati i važnost održavanja higijene. Redovita i pravilna higijena ruku te čišćenje igračaka i pranje drugih površina mogli bi zaista smanjiti širenje bakterija. Samim time i rizik od razvoja pneumokokne infekcije kao što je upala pluća.

Jedan od uzročnika bakterijske upale pluća je bakterija pneumokok. Infekcija plućnoga tkiva koja može biti i smrtonosna ukoliko se ne liječi, prenosi se putem zrakom. To praktično znači: kapljično, najčešće kašljem i kihanjem zaraženih individua, kako prenosi Geek.

Britanski znanstvenici sad tvrde da su prvi put dokazali kako se ta bakterijska bolest može prenijeti i – rukama. U svojoj studiji, čiji su rezultati objavljeni i u časopisu European Respiratory, grupi odraslih volontera pneumokok je utrljan po dlanovima. Zatim su ispitanici dobili neugodnu zadaću ponavljanja nekoliko najčešćih radnji. Bila je riječ o svakodnevnom dodirivanju, kopanju ili trljanju nosa.

“Studija je pokazala kako se ta bakterija može širiti i rukama. Čak i predmeti kao što su mobitel ili dječje igračke mogu doprinijeti njezinom širenju”, pojasnila znanstvenica iz liverpulske sveučilišne Royal Hospital, Victoria Connor.

Na svjetskoj razini upala pluća svake godine usmrćuje oko 1,3 miliona djece koja su mlađe od pet godina.

Premda je ovo istraživanje provedeno na odraslima, Connor navodi kako su rezultati studije usmjereni prije svega prema roditeljima mlađe djece.

“Možda nije realno očekivati da se uvijek spriječe djeca u kopanju nosa, no savjet roditeljima je redovita higijena ruku. Također čišćenje i pranje igračaka te drugih površina kako bi se smanjilo širenje bakterije. Baš kao i rizik od razvoja pneumokokne infekcije kao što je upala pluća”, rekla je Connor.

 

 

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.