Život i stil
Ojačajte imunitet na prirodan način i tako se zaštitite od virusa Imunitet je sposobnost organizma da se odbrani od raznih bolesti, infekcija i virusa. Iako svako od nas ima određeni imunitet, netko jači, neko slabiji, važno ga je dodatno ojačati, odnosno, povremeno aktivirati.
# Agencije

Sada, kada je koronavirus aktuelan, jak imunitet je važniji nego inače. Stručnjaci kažu da ljudi jakog imuniteta, nemaju razloga za brigu od aktuelnog virusa. Mislite na svoje zdravlje, zaštite se na vrijeme jačanjem imuniteta.

Raznovrsna ishrana

Ona podrazumijeva optimalan unos hranjivih materija. Da biste se raznovrsno hranili vaši svakodnevni obroci trebaju biti bogati vitaminima, mineralima, esencijalnim aminokiselinama, važnim masnim kiselinama, te složenim ugljenim hidratima. Takođe, u ishranu je potrebno uvrstiti i fermentirane mliječne proizvode. Smanjite visok unos zasićenih masnoća, crvenog mesa, te namirnica bogatih trans-masnim kiselinama.

Brokula

Za brokulu je dokazano kako pomaže u prevenciji različitih oboljenja, te da jača otpornost tijela na niz bolesti, uključujući gripu i prehladu. Brokula je odličan izvor vitamina A, C i E. Takođe, sadrži i folnu kiselinu, mangan i željezo. Brokulu je najbolje jesti kuhanu, tako da zadrži sve zdrave materije. Iako je mnogi ne vole, brokula se može lijepo ukombinovati sa ostalim sastojcima. Napravite zdravu krem čorbu od brokule i krompira sa indijskim orahom.

Suncokretove sjemenke

Ove sjemenke su pune magnezijuma, fosfora, vitamina B6 i E, a svi su oni neophodni za normalno funkcionisanje imunog sistema. Ipak, ukoliko grickate slane suncokretove sjemenke, vodite računa. Ne treba da pretjerate sa količinom soli.

Špinat

Šolja kuhanog špinata će vam osigurati čak 5% preporučene dnevne doze cinka – čuvara imuniteta. Osim toga, zadovoljiće dnevnu potrebu tijela za vitaminom A, a bogat je i vitaminima C i E. Špinat je odličan izvor željeza, ali sadrži i spojeve koji mogu otežati njegovu apsorpciju, stoga je važno da uz špinat jedete hranu koja će to nadomjestiti, kao što su citrusi.

Bobičasto voće

Bobičasto voće može učiniti čuda za vaše zdravlje, a posebno za prevenciju gripe i prehlade. Bobičasto voće je odličan izvor vitamina C i antioksidanata koji pomažu tijelu u zaštiti od niza bolesti.

Celer

Bogatstvo vitaminom C čini celer i celerov sok jedinim od najboljih saveznika jakog imuniteta. Smanjuje simptome prehlade, te se njegova konzumacija posebno preporučuje kada ste bolesni ili prehlađeni. Osim vitamina C, za očuvanje odbrambene moći organizma zaslužna je i supstanca kumarin.

Bijeli luk

Bijeli luk je definitivno najpoznatiji lijek alternativne i domaće medicine. Zahvaljujući alicinu i sumporu, on je odlična hrana za imunitet.

Cvekla

Sigurno ste već upoznati za zdravstvenim benefitima cvekle kada je u pitanju imunitet. U te svrhe, najpopularniji ali i najefikasniji je sok od cvekle. Ovo povrće obiluje vitaminima, među kojima su najzastupljeniji vitamin C, B1, B2 i B12. Kada su minerali u pitanju, u cvekli ima gotovo svih – kalijum, kalcijum, megnzijum, gvožđe, litijum, brom, mangan, jod.

Jogurt

Ako ste ljubitelj mlječnih proizvoda, onda će jogurt biti vaša omiljena hrana za imunitet! Grčki jogurt, ili onaj sa probioticima, je idealan za jačanje imuniteta. Jogurt sadrži vitamin D koji pomaže u regulaciji imunog sistema i aktivno sudjeluje u odbrani tijela od raznih infekcija.

Ovsene pahuljice

Vjerovatno ste do sada bezbroj puta čuli da ovsene pahuljice treba što češće uvesti u svoj doručak ili užinu. Ovsene pahuljice i generalno proizvodi od ove žitarice odličan su izvor vlakana i super hrana za imunitet. Vrlo lako ih možete neprimjetno dodati svakom vašem obroku.

Med, matična mliječ i propolis

Ljubitelji slatkiša mogu da ojačaju svoj imunitet ako iz svoje ishrane izbace prerađene šećere, a uvedu med! Gotovo da nema ništa tako moćno i slatko kao što je med za imunitet. Bogat je antioksidansima, djeluje protiv širokog spektra bakterija, virusa, pa čak i gljivica. Svakog jutra pojedite kašičicu meda i dobićete super dozu energije za početak dana!

Matična mliječ je bogata vitaminima i mineralima, posebno B kompleksom, te biološki aktivnim spojevima koji djeluju kao prirodni biostimulator. Najbolja je u prevenciji i skraćivanju trajanja bolesti. Preporučuje se uzimanje tokom mjesec dana, s pauzom od sljedećih mjesec dana, nakon čega se može opet napraviti ciklus konzumiranja.

Propolis djeluje antivirusno i antibakterijski. Pomaže i lokalno anestetski kod bolnog grla te začepljenog nosa.

Đumbir

Đumbir je izuzetno ljekovit, ali njemu nažalost, uglavnom priskačemo tek kada naš imunitet oslabi ili kada se razbolimo. Iako je odličan kada je u pitanju bol u grlu, mučnina, ili kašalj, još je bolji ako ga koristite kao preventivu. U svakom slučaju odličan je za skidanje temperature i za liječenje suhog kašlja. Ukoliko vam ne prija u nekom „sirovijem“ obliku, onda ga probajte sa medom. Vrlo brzo će vam postati saveznik u očuvanja zdravlja.

Smanjite unos slatkiša

Šećer naglo ulazi u krvotok, naglo podiže niov šećera koja opet kasnije naglo pada. Taj nagli proces narušava imunitet.

Fizička aktivnost je važna za imunitet

Kretanje je jedan od presudnih faktora za postizanje i očuvanje zdravlja organizma. Umjerenom, ali redovnom fizičkom aktivnošću jača se imunitet. Već 30 do 45 minuta kretanja 5 puta sedmično (hodanje, vožnja bicikla ili ples) povećava otpornost na infekcije gornjih dišnih puteva. Jedan od najčešćih izgovora za nekretanje ili nebavljenje fizičkom aktivnošću je nedostatk vremena. Ono što svi možete napraviti je:

- Umjesto automobila koristiie biciklo ili hodajte
- Ako koristite javni prevoz, izađite nekoliko stanica prije i ostatk puta prohodajte
- Nemojte koristiti lift ako nije nužno potrebno

Pijte dovoljno tečnosti

Dnevno je potrebno popiti oko 2 litre vode, a tačnu mjeru u odnosu na vaši težinu, možete izračunati uz pomoć mnogih aplikacija. Kao zamjenu za vodu, ne trebate računate sokove. Pored vode, u obzir dolaze samo nezaslađeni biljni čajevi koji pored hidriranja, detoksikuju organizam. Unos potrebne količine tečnosti presudan je za održavanje vlažnosti u sluznicama pa uzročnici prehlade neće imati šanse da se probiju kroz njih.

Kvalitetan san je važan za imunitet

Iako svako od nas ima drugačije potrebe za snom, optimalan broj sati spavanja je 8. San zaista jeste važan za imunitet i cjelokupno zdravlje. Dobar san je povezan sa lučenjem hormona važnih za naše tijelo. Dobar san poboljšat će vašu sposobnost razmišljanja, popraviti vam raspoloženje, čak i uljepšati kožu (zato se kaže “beauty sleep”). Nedovoljna količina sna narušava imunitet.

FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.