Život i stil
Ovo su tri načina da spriječite oticanje ruku i nogu tokom vrelih ljetnih dana Obično se vjeruje da do oticanja ruku i nogu dolazi zbog viška vode, a zapravo je suprotno: udovi oteknu kada je vode premalo u organizmu.
#

U najtoplijim danima u toku godine nije neuobičajeno oticanje stopala ili šaka kod ljudi koji dugo stoje ili sjede u vrlo toplom okruženju. U pitanju je fenomen koji čak ima i svoj naziv: toplotni edem.

Usljed visokih temperatura, dolazi do proširenja krvnih sudova koji se nalaze u blizini površine kože, zbog čega se bistra tečnost limfnog sistema gravitacijski kreće ka okolnim tkivima, odnosno prema rukama ili nogama. Pri tome je važan faktor i ravnoteža soli u organizmu. Naime, ukoliko je gubitak soli manji od normalnog, njegov višak će povući tečnost ka udovima, što za rezultat ima oticanje.

Obično se vjeruje da do oticanja ruku i nogu dolazi zbog viška vode, a zapravo je suprotno: udovi oteknu kada je vode premalo u organizmu. Čak i ukoliko pijete više tečnosti, tijelo se po vrućini nje lako oslobađa, a kada je vode premalo u organizmu, ćelije pokušavaju da sačuvaju vodu da bi izbjegle dehidraciju, pa dolazi do oticanja.

Ovo se češće dešava kod starijih osoba, naročito ukoliko imaju i prateća medicinska stanja koja utječu na cirkulaciju krvi kroz organizam, a rizik je povišen i kod ljudi koji prelaze iz hladnog okruženja u toplo.

Podignite noge

Stručnjaci preporučuju da se u ljetnim mjesecima noge podignu što je češće moguće, po mogućnosti na neku mekanu površinu poput jastuka.

Budući da tokom ljeta gubimo više vode, hidratacija je glavni preduvjet normalnog funkcionisanja organizma, pa vodite računa o tome da stalno unosite tečnost. Pri tome, važno je da ne popijete pola flaše vode odjednom, već da stalno pijuckate u manjim gutljajima - u suprotnom ćete sve vrlo brzo izbaciti kroz urin umjesto da voda dospije tamo gdje je neophodna.

Pijte najmanje dva litra vode dnevno, a ako pijete kafu, obavezno odmah popijte i čašu vode jer je poznato da kofein "dehidrira" tijelo.

Nosite udobnu odjeću 

Ni slučajno ne ograničavajte stopalo neudobnom obućom koja previše steže noge i otežava normalnu cirkulaciju. Koliko god sandale s kaišićima bile udobne, ni slučajno ne birajte one koje su preuske i moraju previše da se zategnu jer će se otoci pojaviti gotovo sigurno.

Hranite se pravilno

Kao i u većini slučajeva, ako želite da vam organizam funkcioniše normalno i bez smetnji u vidu otoka, stvar je i ovdje jasna: zdrava i izbalansirana ishrana, bez pržene, pohovane, slane i masne hrane. Poželjno je konzumiranje što više svježeg voća i povrća i, naravno, namirnica koje obiluju vodom, poput krastavaca, paradajza, lubenice...

 

 

Ostali članci
FACE TV vijesti u vasem email inboxu. Prijavite se na FACE Newsletter.